18 % konversioprosentti – näin Google-mainonta toi HTG-Asfaltille arvokkaita tarjouspyyntöjä

Markus Friberg yrittäjä | Web Design Friberg
Kirjoittanut Markus Friberg
11.9.2025

18 % konversioprosentti – näin Google-mainonta toi HTG-Asfaltille arvokkaita tarjouspyyntöjä

Lähtötilanne
HTG-Asfaltti on Laitilassa toimiva asfaltointialan yritys, joka palvelee sekä yksityisiä että yrityksiä Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa. Toimialan kohderyhmä on rajattu ja asiakastarpeet sesonkiluonteisia, mutta jokainen tarjouspyyntö voi olla yritykselle merkittävä.
Yritys halusi siirtää Google-mainonnan hallinnan paikalliselle toimijalle, joka tuntee alueen asiakkaat ja pystyy tarjoamaan läheisempää yhteistyötä.

Ratkaisu
WDF lähti kehittämään mainontaa niin, että se tavoittaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan. Tärkeintä oli varmistaa, että markkinointiin sijoitetut eurot tuottavat mahdollisimman laadukkaita yhteydenottoja – ei vain näkyvyyttä tai klikkauksia.

Tulokset
Kampanja toi lyhyessä ajassa yhteensä 68 tarjouspyyntöä ja yhteydenottoa.

  • Konversioprosentti nousi jatkuvasti ja oli parhaimmillaan 18 % – erittäin kova tulos digimarkkinoinnissa.
  • Suurin osa yhteydenotoista tuli puhelimitse, mikä kertoo asiakkaiden vahvasta ostoaikeesta.
  • Yhteydenoton keskimääräinen hinta jäi alle 25 € – kustannustehokas tulos alalla, jossa jokainen tarjouspyyntö voi johtaa merkittäviin kauppoihin.

Mitä tämä tarkoitti HTG-Asfaltille?
Google-mainonta toi tasaisesti uusia tarjouspyyntöjä rajatusta kohderyhmästä. Tulokset osoittavat, että digimarkkinointi ei ole vain suurten alojen peliä – myös erikoisemmilla ja paikallisilla markkinoilla voidaan saada erinomaisia tuloksia, kun kampanja rakennetaan huolellisesti.

Haluatko samanlaisia tuloksia?
Google-mainonta voi tuoda uusia asiakkaita myös sinun alallasi – vaikka kohdeyleisö olisi rajattu. Ota yhteyttä WDF:ään ja katsotaan, miten voimme kasvattaa yhteydenottojen määrää kustannustehokkaasti.

Laadukkaat kotisivut yrityksille ja yhdistyksille. Verkkosivut tehdään avaimet käteen periaatteella.

Ole esillä siellä missä asiakkaasi ovat. Metan kanavat tavoittavat tehokkaasti kohdeyleisön.

Tavoita ostovalmiit asiakkaat oikealla hetkellä.

Osoita vastuullisuutta ja pidä sivustosi evästehallinta määräysten mukaisena.

Miten voimme auttaa?

Ota yhteyttä ja katsotaan miten voimme teitä auttaa.